Ken Levine og Irrational Games har inkludert en såkalt “1999-modus” for det kommende actionspillet Bioshock Infinite, som krever litt ekstra av spilleren.
Folket har talt
Etter å ha spilt gjennom de to første Bioshock-spillene, er kanskje ikke lav vanskelighetsgrad det første vi tenker på, men sjefsutvikler Ken Levine savner likevel spillbransjens hine hårde dager.
– Jeg er en spiller av den gamle skolen. Vi ønsket å forsikre oss om at vi tok hensyn til spillestilen til folk som meg, så vi gikk rett til kilden for å stille dem, på nettsiden vår, en rekke spørsmål om hvordan de spiller spillene våre, forteller Levine.
94.6% av de spurte synes oppgraderingsvalgene forbedret spilleopplevelsen, men 56,8% mente at å bli tvunget til å ta permanente valg for figuren sin ville gjort spillet enda bedre. Derfor har han laget en egen modus for de som synes dagens spill er for snille, en såkalt 1999 Mode.
Modusen kommer til å begrense tilgangen på helse og våpen, og krever at spilleren spesialerer seg på visse typer krefter, og holder seg til dette gjennom hele spillet.
1999-modusen er helt frivillig, og det vil fremdeles være mulig å spille Bioshock Infinite uten å måtte ta permanente valg, men muligheten er der om du ønsker en litt krassere opplevelse enn dagens spill vanligvis tilbyr.
Biooshock Infinite utvikles av Irrational Games og utgis av 2K Games. Spillet lanseres i løpet av 2012.