Pur magi
0

Pur magi

aug 12 Spill.no  

Studiosjef Peter Molynieux fra Lionhead forteller at det Kinect-baserte Fable: The Journey kommer til å belage seg på utelukkende magiske angrep.

Hjerner forventer rekyl

– Vi kunne hatt med slagvåpen, men er det én ting jeg hater med disse, og skytevåpen også, er det at menneskehjernen forventer en form for rekyl fra dem, forteller Peter Molynieux til Official Xbox Magazine.

Kamerakontrolleren Kinect for Xbox 360 kommer til å spille en sentral rolle i hvordan man beveger seg i Fable: The Journey, og Molynieux mener disse bevegelsene må samsvare med hva vi forventer å føle når vi utfører dem.

– Når jeg svinger et sverd og treffer noe på skjermen, holder det ikke med lyd og bilde som tilbakemelding. VI kunne gjort det slik Zelda-serien gjorde bra i Twilight Princess, hvor det ikke egentlig er så viktig du gjør – det som skjer på skjermen er det viktigste – men jeg ønsker at folk skal føle seg mektige, å føle kreftene, og det handler bare om deg selv, utdyper han.

Håndbevegelser

De magiske formlene skal gjennomføres med håndbevegelser. En plasmakule kan formes etter eget ønske – trekker man den ut, vil den treffe flere fiender, trykker man den sammen, treffer den hardere, og så videre.

– Tingen med magi er at det ikke finnes noe innprentet i hjernen om hvordan det skal føles. Så ingen skytevåpen og ingen sverd, avslutter Peter Molynieux.

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.