
I et intervju med The Telegraph forklarer thatgamecompanys Jenova Chen hvilke planer det innovative spillstudioet har for fremtiden.
Studioet har stått bak kunstneriske kritiker- og publikumsfavoritter som Cloud, flOw og Flower, og slo for alvor gjennom med det lovpriste Journey i fjor. De tre siste spillene har kun blitt lansert på Playstation 3, men nå har kontrakten med Sony gått ut, og Chen sier at de nå satser på en egen IP de lanserer på hvilken plattform de vil.
Hva dette spillet skal gå ut på er fortsatt uklart. Chen hinter imidlertid til at de vil gå fra interaksjon med tilfeldige, anonyme mennesker over nett til folk man kjenner på ekte, og at de legger mest vekt på å berøre spillerne på et menneskelig plan. Han er klar på at de vil lage et tilgjengelig spill for et bredere publikum, men det ser ikke ut som han har tenkt til å bevege seg bort fra den kunstneriske og tankevekkende tilnærmingen studioet hans har blitt kjent for. Han røper også at han er interessert i å bruke Microsofts nye Kinect-teknologi for å oppfylle sine egne ambisjoner.
Uansett hva dette spillet blir til er det en god stund til at det kommer ut, og prosessen har i all hovedsak bestått av idemyldring og prøving og feiling hittil, sier Chen. Først på lista står uansett PS Vita-versjonen av Flower, som skal utvikles av Bluepoint Games.
Har du lyst til å lage din egen artikkel på Spill.no? Klikk her!