
Ryan Bernard i Ubisoft Massive, utviklerne bak det kommende massive nettrollespillet Tom Clancy’s The Division, har i et intervju med britiske OXM uttalt seg nærmere rundt levetiden til spillet.
“Store deler av spillet vil basere seg på dynamisk og gruppe-basert innhold, derfor er det viktig for oss å utvide utfordringene slik at det blir bedre belønninger å hente fra dette.”
Han sier videre at det å holde på spillerne i lang tid blir lagt stor vekt på, og at spillet vil bli potensielt endeløst. Hvordan de har tenkt til å gjøre det derimot, er noe Bernard ikke ville forklare noe nærmere, men mer informasjon rundt det lover han skal komme etter hvert.
Han fortsetter imidlertid med å fortelle hvilken plass historien vil ha i spillet. Han sier den er svært viktig for dem, og at de istedenfor å gjøre det på en tradisjonell måte, fokuserer på en mer dynamisk og personlig historiefortelling. Mange av hendelsene man kjemper seg igjennom vil være deler av småhistorier som igjen kan kobles opp til hovedhistorien, noe som indikerer at holdbarheten sannsynligvis har mye å gjøre med denne dynamikken og fleksibiliteten.
Tom Clancy’s The Division utvikles av Ubisoft Massive og utgis av Ubisoft. Spillet skal lanseres neste år til Playstation 4, Xbox One og PC.