Multiplatform
Vi har visst helt siden 2011 at det fjerde spillet i Super Smash Bros.-serien blir lansert på både Nintendo 3DS og Wii U, men det betyr ikke nødvendigvis at det er samme innhold. Begge versjonene inneholder alle de samme karakterene og de kontrolleres på samme måte, men så langt så er det bare én bane (Battlefield) som er bekreftet for begge versjonene. Grunnen til dette er at 3DS får servert baner basert på håndholdte spill som “New Super Mario Bros.” og “Nintendogs”, mens Wii U får fra konsollspill som “Animal Crossing: Let’s Go to the City” og “Super Mario Galaxy”.
Når det gjelder det tekniske; Wii U versjonen kjører på med 1080p oppløsning med 60 bilder per sekund, noe som gjør at ting vises klart og tydelig. 3DS har en mye mindre skjerm med en oppløsning på 240p, derfor har utviklerene valgt å legge til en ‘outline’ rundt karakterene for at de skal være lettere å se. Riktignok kan disse gjøres mindre tydelig eller fjernes helt.
Karakterene
Som vanlig, så har stjernene fått seg en overhaul både gameplay -og utseendemessig. Bowser står nå rak i ryggen og er blitt en del kjappere enn tidligere, Samus er blitt et hakk kjappere og hun ha nå rustningsdesignet som vi finner fra “Metroid: Other M” slik at det går an å se at det er en kvinne i den rustningen og Pit har fått muskler og bruker nå Upperdash Arm fra “Kid Icarus Uprising” som dash-angrep.
Som alltid, så er det nye Nintendo-karakterer og gjestekarakterer. At Capcom sin Megaman er en nykommer er noe man burde vite ved mindre man har bodd under en stein de siste 6 månedene, men andre nykommere er Villager fra Animal Crossing-serien og Wii Fit Trainer som åpenbart er fra Wii Fit (både mannlig og kvinnelig basert på kostymet du velger). nylig så fikk vi bekreftet at Sonic returnerer som Sega sin gjestekarakter med et visuelt design som minner om en blanding av Classic og Modern Sonic fra “Sonic Generations”.