
Den svært så populære ArmA 2-modifikasjonen DayZ ble for fire uker siden lansert som et alenestående spill, og responsen har ikke latt vente på seg. DayZ er ikke i nærheten av å være fullført, men det hindrer det ikke i å selge en million eksemplarer.
Det var spillets ledende designer Dean Hall som offisielt kunne avsløre de gode nyhetene i en Twitter-melding, hvor han skrev følgende:
“Vel, en million eksemplarer på fire uker. Så mye for døden av PC-gaming.”
Å selge en million eksemplarer i løpet av fire uker av en PC-eksklusiv tittel er en prestasjon i seg selv, og den forsterkes ytterligere når man tar i betraktning hvor langt DayZ er kommet i utviklingsprosessen. Spillet er fortsatt i alfa-stadiet, og på dets Steam-sider er en stor advarsel om nettopp det noe av det første man leser.
DayZ skal oppdateres kontinuerlig i tiden framover, og dersom alt går knirkefritt vil det gå inn i beta-fasen mot slutten av året. Det blir i hvert fall spennende å se hvor bra DayZ kan gjøre det i framtiden, og vi sier oss enig med Dean Hall – PC-spilling er langt fra dødt.