Pressekonferansen er ferdig og vi fikk spill vi forventet, men også noen overraskelser her og der. Førstemann ut var NFL 2018 som EA kalte “det beste NFL vi har lagd på over et tiår”, det gjenstår selvfølgelig å se, men dette var slettes ikke noen overraskelse. De snakket tidlig i konferansen om Battlefront og fansens misnøye med at spillet ikke hadde en enkeltspillerdel. Det var utrolig forfriskende å se at EA også har selvironi når det kommer til feilstegene de gjorde med Battlefront. Battlefield 1 får ny DLC kalt In The Name of The Tsar som kommer i september, DLCen er satt i Russland og inneholder åtte nye maps. Etter traileren til den nye Battlefield DLCen var vist kom det en del FIFA som ikke var uforventet, og alt som kom frem her var at det til alles overraskelse er kalt FIFA 18 og at Alex Hunter er tilbake (GTA-FIFA karen).
Det nye Need for Speed Payback som det heter er nok et bilspill som tar for seg det lite brukte temaet hevn som tidligere kun er sett i: alle Need for Speed, The Crew, Burnout Revenge og MANGE andre. Men all morro til siden så så det interessant ut og det er tydelig at spillet er inspirert av Fast and Furious-serien som ikke er den verste inspirasjonen for et spill, og om du er på utkikk etter et arcade-bilspill så er Need for Speed fortsatt det beste alternativet, og du kan få tak i det 10.november i år. Etterpå kom den største overraskelsen og kanskje den eneste for mange, Hazelight Studios som består av mange folk som jobbet med indie-spillet Brothers, introduserte et nytt spill kalt A Way Out som kommer tidlig i 2018. A Way Out er et co-op-only og bruker splitscreen, derfor anbefalte utviklerne å spille lokal co-op, men det ble snakket om at det også var online (her var de uklar). Spillet tar for seg to karer som skal rømme fra et fengsel sammen, og det interessante her var at den ene spilleren kan se en cutscene mens den andre kan gå rundt og spille som vanlig. Det er mye interessant man kan gjøre med et slikt konsept og jeg ser frem til å se mer til A Way Out.
Etter så mange spill annonsert så stoppet konferansen litt opp hvor det ble snakket om en del tekniske saker og annet som senket farten på konferansen, men rett etterpå ble BioWare sin nye serie annonsert kalt Anthem som ser ut til å være en slags Sci-Fi et eller annet, men her får vi mer informasjon på pressekonferansen til Microsoft som blir holdt i morgen kl 23:00. NBA Live 18 ser lovende ut for fans av serien og her satser EA også på mer enkeltspiller med å både ha Ligaspill og såkalt “Street play”. EA avsluttet konferansen med Star Wars Battlefront 2, og kun Battlefront 2 i en halvtime, som var “litt” overkill. Spillet skal endelig ha en enkeltspillerdel som forteller meg at vi endelig er kommet inn i fremtiden, fordi det året dette er en nyhet viser at vi lever i moderne tider. De lovet også flere kart på online-delen, og flerspilleren så mer energisk og fokusert ut denne gangen.
Det var alt fra EA sin pressekonferanse, men mer skal bli vist på Microsoft sin ifølge dem selv, så følg med videre for vi har såvidt begynt med E3, og det gjenstår enda mange overraskelser og nedturer. Selv synes jeg syv spill var litt underveldende, men denne pressekonferansen var bedre enn tidligere år hvor de viste spill som ikke kom ut før 2-3år eller som aldri kom ut i det store og hele. Konferansen var solid, men manglet kreativ gnist på midten hvor de som regel viser frem indie-titler. Jeg fikk forresten cirka 9 av 15 riktige på forutsigelsene mine så det er ikke en så verst begynnelse. Hva syntes dere om pressekonferansen? Var det for lite spill? Var tempoet greit? Var det nok gameplay? Legg igjen en kommentar og skriv gjerne hva dere håper på fra Microsoft.