Vi har vel alle vært der. Hvor man har gått å ventet på at prisen på et spill skal settes ned, ender opp med å kjøpe det i et svakt øyeblikk for så å se at spillet er på salg bare noen få dager senere. Det gjør vondt, men har vært noe vi frem til nå har måttet finne seg i, så sant man ikke har vært kreativ i bruken av enten innbytte eller heving av kjøp slik Steam lar en gjøre så sant man er innenfor tidsbegrensningen.
Nyheten kommer fra Gamespot som rapporterer at sjefen av Studio MayDay, Joshua Boggs uttrykket sin store overraskelse på Twittert da han fant en email i innboksen sin som informerte han om at han fikk deler av mellomlegget fra originalprisen til salgsprisen tilbake på konto ettersom spillet han kjøpte der nylig hadde blitt satt ned i pris.
Whoa whoa what?! I’ve clearly been around for too long because I find this refund for a discount I missed on the @EpicGames store absolutely mind blowingly generous. This is incredible? pic.twitter.com/eHfcus5E0K
— Joshua Boggs (@jboggsie) May 15, 2020
Gamespot, og vi som følge av det, tar dette til å bety at dette er Epic sin nye praksis gående fremover, og at deres brukere ikke trenger være nervøse for å bli brent, eller i hvert fall fullt så brent, ved å kjøpe et spill rett før det går på salg.
Epic har vist seg å være i det gavmilde hjørnet om dagen. Helt siden tjenesten ble lansert har de gitt ut gratis spill i hytt og gevær, noe som toppet seg forrige uke da tjenesten måtte knele under presset av at spillet de gav bort var premium utgaven av Grand Theft Auto V, og forutenom det har de også ganske gunstige avtaler for spillutviklere som gir ut spill på plattformen deres med en 88 til 12 fordeling av spillets inntekter som ikke trer i kraft før spillet har tjent inn minst en million dollar.
Det er naivt å tro at dette er en altruistisk gest på vegne av Epic Games, som selvfølgelig vil ha mest mulig brukere inn i sitt økosystem, men med det sagt er konkurranse sundt for markedet, og Valve har lenge fått stå uten utfordring, og som vi ser med denne nye refunderingspolisen til Epic kommer slik konkurranse oss forbrukere til gode også.