Spillskaper Keita Takahashi og hans kone Asuka Sakai jobber med et spill ved navn Tenya Wanya Teens, som handler om å vokse opp, melder Joystiq.
Eksentrisk spillveteran
Takahashi er nok mest kjent for å stå bak den svært sjarmerende og eksentriske Katamari-serien, hvor man skulle rulle rundt på en ball som klistret til seg alt den kom borti. Han har heldigvis omsider erkjent at nok er nok, og har lagt serien bak seg for å satse på minst like eksentriske prosjekter med sin kone, som tidligere jobbet som komponist for Namco. Sist ut er Tenya Wanya Teens.
Panikk og kaos
Vi vet foreløpig fryktelig lite om selve spillet, annet enn at “Tanya Tanya” betyr panikk og kaos på japansk, og beskrivelsen fra samarbeidspartner Venus Patrol:
– Det en fortelling om å vokse opp, om kjærlighet, hygiene og om å finne gamle pornoblader i skogen. Det handler om å prøve desperat å ikke si eller gjøre de gale tingene på feil tidspunkt – den universelle kampen om å beholde en normal fasade under den kleine overgangen fra barndom til voksenlivet. Men mer enn noe annet er det et tullete partyspill for to spillere med 16 knapper hver, skriver de på siden sin.
Pubertetsspill med 16 knapper. Oppfattet.
Venus Patrol forteller videre at Tenya Wanya Teens blir spillbart på en fest under Game Developers Conference i San Francisco neste uke, og at det også blir ett av innslagene på spillmessen, i et nytt workshop-konsept ved navn Experimental Gameplay Sessions. Et passende sted å vise det frem, vil vi tro.
Tenya Wanya Teens utvikles av Uvula og utgis av Venus Patrol og Wild Rumpus for et foreløpig ukjent knippe plattformer (vi har midlertidig ført opp PC). Lanseringsdato er ikke offentliggjort.