Den svenske filmregissøren Josef Fares forklarer konseptet i han og Starbreeze Studios’ kommende spill Brothers: A Tale of Two Sons.
Store svenske navn
I spillet skal de to brødrene samarbeide for å finne en kur til sin døende far, og samarbeidet de to imellom er sentralt i spillbarheten. Brødrene har fått tildelt hver sin analoge stikke og knapp, som sammen må koordineres for å trosse farer, løse gåter eller styre fremkomstmidler. Litt som i Overlord, med andre ord, men forhåpentligvis med bedre oversikt.
Svenske Starbreeze Studios slo seg opp som utvikler av Riddick-spillene, og står i tillegg bak titler som The Darkness og Syndicate. Spranget over til den Fable-lignende verdenen i Brothers er med andre ord overraskende stort. Det samme kan sies om filmregissør Josef Fares, som fra før er kjent som mannen bak komedier om Jalla! Jalla! og Kopps. I dette klippet forklarer Fares spillkonseptet for oss.
Se video
Brothers: A Tale of Two Sons utvikles av Starbreeze Studios og Josef Fares, og utgis av 505 Games for Xbox 360, PlayStation 3 og PC. Spillet blir nedlastbart i løpet av våren.