Ocean Quigley, som var kreativ direktør på det nyeste SimCity-spillet, har nå via Twitter informert at han og en rekke andre Maxis-veteraner nå forlater gigantstudioet for å starte på egenhånd. Blant nybyggerne er spillingeniør Dan Moskowitz og lederingeniøren Andrew Wilmott. De starter nå et Indie-studio kalt Jellygrade for å lage et ganske så spesielt gudespill.
Trioen er ikke ukjente med sjangeren. Alle tre har jobbet med både SimCity 4, SimCity 3, The Sims 2 og Spore. På nettsiden sin omtaler de seg selv som “noen eks-AAA-utviklere som nå ønsker å lage spillene de har drømt om på mobile platformer.”
Det skal angivelig ikke ha vært uenigheter involvert, de sluttet kun fordi de følte at “tiden var inne”. – Jeg har mange følelser for Maxis, men før eller senere var det på tide å komme seg videre, skrev Quigley.
Trioen har vært forsiktige med å avsløre for mye om spillet. Det eneste vi vet så langt, er at spillet skal omhandle jordas opprinnelse og de aller første skapningene. Den eneste tilgjengelige konseptkunsttegningen kan sees over.