
Katamari Damacy-skaper Keita Takahashi har flyttet fra Tokyo til Vancouver for å lage nettrollespill.
Keita Takahashi har skapt seg et navn ved å utvikle Katamari Damacy-serien som et motsvar til spillbransjens kyniske masseproduksjon og utpøsing av oppfølgere, og sluttet i Namco Bandai da han ble lei, og kanskje innså at spillserien hans var blitt offer for nøyaktig samme behandling.
Når han nå vender tilbake, denne gangen i Canada, sammen med det lille utviklerfirmaet Tiny Speck, er det selvsagt for å utfordre bransjens dogmer igjen. Takahashi og Tiny Speck jobber nå med et nettleserbasert nettrollespill ved navn Glitch, som er gratis å spille, men hvor man i stedet bruker penger på mikrotransaksjoner for gjenstander og andre fordeler i spillet. Se traileren under for en kort innføring i hva Glitch er og skal bli:
Hvis du skulle være interessert i å bli med på betatestingen av spillet, kan du melde deg opp her.