Kultklassiker gjennoppstår som Kingdoms of Amalur Re-Reckoning
0

Kultklassiker gjennoppstår som Kingdoms of Amalur Re-Reckoning

jun 04 Anders Lønning  

Kingdoms of Amalur: Reckoning er et action rollespill fra 2012 som til tross for en historie skrevet av R. A Salvatore, lyd-spor laget av Grant Kirkhope og visuelt design av Spawn skaper Todd McFarlane ikke fikk den nedslagkraften mange mener det  fortjente. For to år siden ble et nytt håp tent da THQ Nordic sikret seg rettighetene til spillet, og i følge en info-side på Xbox.com må vi ikke vente så lenge på å få spilt spillet på nytt, komplett med alt av det nedlastbare innholdet og en visuell overhaling.

Produktsiden til Xbox, som ser ut til å ha bli sluppet litt for tidlig da det i skrivende stund ikke foreligger en offisiell annonsering fra THQ Nordic,  sier at spillet skal slippes 11. August og at, som nevnt, alt av nedlastbart innhold fra originalspillet, og en “forbedret grafisk gjengivelse”.

Når THQ sikret seg rettighetene etter konkursboet kommuniserte selskapet at Electronic Arts fortsatt satt på rettighetene til å utgi spillet, men det ser nå ut til at THQ og EA kan ha kommet til en slags enighet.

Jeg husker jeg enten kjøpte spillet eller spilte en demo av det da det først kom ut men slet med å la meg fenge av spillet da jeg følte at kampsystemet var for lite hack’n slash og lånte for mye fra MMORPG sjangeren med cooldown managment som belønnes med mye triviell loot. Nå som jeg er har blitt mer åpen til alternative former for kampsystem med spill som Xenoblade Chronicles og Dragon’s Dogma friskt i minnet tror jeg at jeg må gi spillet et nytt forsøk når det kommer ut i august.

About Anders Lønning

Tobarnsfar fra Haugesund med dagjobb som elektriker/automatiker i oljebransjen. Har skrevet om spill i et tiår nå, og er over gjennomsnittet glad i filmen Dredd fra 2012.