Bioware planlegger et system for å opprette familiebånd mellom spillernes figurer, såkalte “alter”, i nettrollespillet Star Wars: The Old Republic (SWTOR).
Hold det i familien
I et nylig intervju med nettstedet Gamespot, forteller hovedansvarlig for SWTOR James Ohlen om hans og Biowares mange fremtidsplaner for spillet. Blant de mest fremtredende spillkonseptene på horisonten finner vi Legacy-systemet, som er inspirert av de mange sterke familiebåndene i Star Wars-filmene.
– I stedet for å bare ha en haug med figurer som ikke har noe forhold til hverandre, kan du faktisk opprette et familietre hvor “altene” dine kan være i slekt med hovedfiguren din, enten som søsken, sønn, far, familievenn eller mann og kone, forteller Ohlen.
Alt er lov
Legacy-systemet vil ha egne erfaringspoeng og nivåer, som videre vil åpne opp nye evner, perks og andre fordeler i spillet, og alle i “familien” vil kunne benytte seg av disse.
– Vi ønsket å komme opp med et system som oppfordrer spillerne til å opprette “alter” og spille gjennom de forskjellige historiene. (…) Jeg tror folk kommer til å sette pris på det, og det er noe vi ønsker å gi spillere som liker å jobbe seg opp i nivåer. Det blir også fordelaktig på øverste nivå, men det har i hovedsak en rekke fordeler som gjør jobben enda morsommere, og som lar deg tilpasse opplevelsen selv, utdyper sjefsutvikleren.
Det nye Legacy-systemet blir sannsynligvis inkludert i den andre planlagte oppdateringspakken med nytt innhold for spillet. Den første kommer allerede 17. januar, og innleder en ifølge Bioware enorm historie for de på 50. nivå, hvor de skal stoppe en invasjon av Rakghouls (for de som husker disse eklingene fra Knights of the Old Republic-spillene). Andre pakke er planlagt for mars , og en tredje “så raskt som mulig etter det”.