Kotaku: Kilder sier Fallout 76 er et online rollespill med survival elementer
1

Kotaku: Kilder sier Fallout 76 er et online rollespill med survival elementer

mai 30 Anders Lønning  

Etter over 24 timer med «Please Wait» skjerm, annonserte Bethesda til slutt at det neste spillet i Fallout serien skal hete Fallout 76.

Annonseringen ble gjort gjennom en kort teaser trailer, hvor vi fikk se innsiden av det beryktede Vault 76 som vi tidligere har fått høre litt om i både Fallout 3 og 4 .

Bethesda spiller med kortene tett til brystet frem mot E3 konferansen som går av stabelen 10. juni. Så de som kun ønsker informasjon rett fra selve utgiveren får smøre seg med tålmodighet.

I DON’T WANT TO SET THE WORLD ON FIRE: Men hvem vet hva vi klarer å lage med en Nuka Cola, en Bobblehead, et sjakkbrett og noen tegneserier

Men for de av oss som er litt mer nysgjerrige har selvfølgelig Jason Schreier hos spillnettstedet Kotaku klart å hente ut litt informasjon fra sine kilder som skal ha kjennskap til prosjektet.

De anonyme kildene til Schreier sier nemlig at Fallout 76 ikke skal være et tradisjonelt Fallout spill ala i, New Vegas og 4, men at det heller skal være et online rollespill med survival elementer, og at det skal være inspirert av spill som DayZ og Rust.

Kildene til Schreier skal videre ha det til at prototypen til det som skal bli Fallout 76 angivelig startet som en flerspiller versjon av Fallout 4, noe Bethesda utviklet internt for å se hva en flerspiller Fallout opplevlese kunne se ut som.

ERRE HER DET ER PARTY?: Feirer de at fotball VM starter snart?

Fallout 76 har utviklet seg en del siden den gang, og det vil ha både oppdrag og historie i tråd med andre spill fra Bethesda Game Studios, men at det også har et større fokus på basebygging, og andre overlevelses elementer.

Spillet utvikles hos hovedstudioet til Bethesda Game Studios i Maryland, hvor spill som Skyrim og Fallout 4 ble utviklet, men også i Austin, Texas, hos studioet som tidligere het BattleCry Studios.

 

 

About Anders Lønning

Tobarnsfar fra Haugesund med dagjobb som elektriker/automatiker i oljebransjen. Har skrevet om spill i et tiår nå, og er over gjennomsnittet glad i filmen Dredd fra 2012.