Microsoft satser som kjent mer på digital distribusjon enn tidligere når det kommer til Xbox One. Alle spillene til konsollen er tilgjengelig på Xbox Marketplace, men ikke alle har vært like fornøyde med spillenes utgangspris på nettbutikken.
Skal vi tro Twitter-meldingene til Microsoft-ansatte Mike Ybarra vil Microsoft teste ut mulighetene for å senke prisene på digitale spill, og det gjør de med intet mindre enn et tilbud. Cryteks nyeste storspill Ryse: Son of Rome koster nå 39.99 dollar på Xbox-butikken, men tilbudet gjelder bare innenfor et visst tidspunkt. Det er dog måten Ybarra annonserte tilbudet som har skapt oppsikt:
Lot of people asked for better deals on our digital marketplace, so we’re testing some…
— Mike Ybarra (@XboxQwik) 17. februar 2014
Tiden vil vise om Ybarra og resten av Microsofts lille “test” forbereder lavere pris over hele butikken, hyppigere tilbud, eller om det rett og slett kun dreier seg om et engangstilfelle med noe sleip markedsføring.
Ybarra kunne i en senere Tweet avsløre at Microsoft har en lang rekke med funksjoner de akter å bringe til konsollens Live-tjeneste i framtiden. I respons på et spørsmål vedrørende forhåndsnedlasting av forhåndsbestilte spill svarte Ybarra følgende:
@matt3rmind I’d love that feature. 🙂 We hear the feedback. I can’t say specifics, but we have a long list of features coming to LIVE!
— Mike Ybarra (@XboxQwik) 17. februar 2014