De siste to årene har Electronic Arts gått hardt ut mot Activisions Call of Duty-serie med et konkurrerende spill hver høst. I 2010 var det Medal of Honor som skulle ta markedsandeler fra Call of Duty: Black Ops, mens det i fjor var Battlefield 3 som var den store utfordreren til Call of Duty: Modern Warfare 3.
Twitter-sludder
Etter gårdagens Call of Duty: Black Ops 2-annonsering fra Activision har Electronic Arts allerede vært ute og selngt med leppa, skriver VG247. EAs globale produktsjef Kevin O’Leary twitret “Poor Black Ops 2 you look tired, you should take a year off and rest” etter Activisions annonsering, og fulgte opp med en tweet der han annonserte Frostbite 2-motoren som brukes i Medal of Honor Warfighter og Battlefield 3 som den store vinneren i skytespillkrigen.
Electronic Arts har tidligere vært svært frempå med å disse Call of Duty i det som har blitt en årlig krig mellom to skytespillserier. Til og med toppsjefen i EA, John Riccitiello, har uttalt at han ønsker å se Call of Duty-serien råtne på rot. Activision har vært noe mer tilbakeholdne i ordkrigen, men vi satser likevel på at det blir nok av saftige utsagn fra begge parter i tiden frem mot lanseringen.