Åttende konsollgenerasjonen har blitt generasjonen der bildefrekvens og oppløsning står i fokus. Det virker som om vi hver gang et nytt storspill lanseres kan forvente nytt om hva slags oppløsning spillet kjører i på de forskjellige konsollene, og Titanfall er intet unntak.
Det har tidligere vært ryktet at Titanfall vil kjøre i en oppløsning på 720p på Xbox One, men Respawn Entertainment bekreftet for en månede siden at spillet har en oppløsning på 792p, noe som kan forbedres fram mot lansering. Nå ser det imidlertid ut til at 792p blir spillets oppløsning ved lanseringsdatoen, men det betyr ikke at den ikke fortsatt kan øke.
I et intervju med nettstedet Eurogamer kunne Respawns Richard Baker klargjøre forvirringen rundt Titanfalls oppløsning:
“Vi skal eksperimentere. Målet er enten 1080p uten antia-aliasing, eller 900p med FXAA. Vi prøver å optimalisere – vi vil ikke ofre noe for høyere oppløsning. Så langt er vi ikke 100 prosent fornøyd med noen av mulighetene, vi arbeider fortsatt med det. For dag én [vil oppløsningen være 792p]. Vi utforsker fortsatt post-dag én. Vi vil sannsynligvis forbedre oppløsningen etter lansering.”
Baker kunne også meddele at lanseringsversjonen av Titanfall vil kjøre litt bedre enn beta-versjonen, blant annet med hensyn på innlasting av overflateteksturer.
Titanfall lanseres til Xbox One og PC 13. mars. En Xbox 360-utgave skal lanseres 28. mars.