
Under Microsoft-direktør Larry “Major Nelson” Hrybs nylige podcast, diskuterte han og Microsofts visepresident Phil Spencer noen av de kommende titlene til Xbox One og 360. Samtalen gikk blant annet inn på Cryteks kommende spill, Ryse: Son of Rome.
Det vi har sett av Ryse så langt, har vært møtt med noe blandet respons fra spillere. Blant annet har mistanker om at spillets kampsystem fokuserer mye på såkalte Quick Time Events ført til dårlig respons, men Phil Spencer er derimot veldig positiv til spillet, etter å ha prøvd en nylig spillbar versjon. Blant annet hadde han følgende si om spillet og kvaliteten på kampsystemet:
“Jeg spilte en build av Ryse i forrige uke, […] og det er det beste jeg har sett på Xbox One. Helt fantastisk. Ikke bare når det gjelder kampsystemet. Mange har spurt om kampsystemet, og det kommer seg, det er sterkt.”
Spencer lovpriset også grafikken i spillet, noe som ikke akkurat kommer som en overraskelse, i og med at Crytek har blitt kjent for sterk grafikk i spillene sine. Han kunne også fortelle litt om hvordan samarbeidet med Crytek ble til:
“Det er et veldig forskjellig spill for Crytek. Det er en av grunnene til at vi ville samarbeide med de. De har tradisjonelt lagd skytespill, tenk på Far Cry, tenk på Crysis. Vi har alt mange skytespill til plattformen, og de kom og sa [at de ville lage noe nytt.”
Phil Spencer er i hvert fall veldig entusiastisk ovenfor Ryse, og vi håper han har grunnlag for sin entusiasme. Ryse: Son of Rome, som opprinnelig skulle være et Kinect-eksklusivt spill til Xbox 360, skal nå lanseres samtidig som Xbox One.