Watch Dogs’ lanseringsdato nærmer seg, og som det seg hør og bør har Ubisoft Montreal avslørt spillets PC-krav. Kreativ leder for spillet, Jonathan Morin, presenterte de offisielle kravene på Twitter, hvor han også diskuterte hvordan PC-versjonen ser ut i forhold til på konsoll.
For de som er ivrige etter å finne ut om PCen trenger en oppdatering i løpet av de to månedene fram til Watch Dogs lanseres – her er minimumsspesifikasjonene slik Morin oppga de på Twitter:
@NicoCGFR Min: IntelCore 2 Quad Q8400 2.66Ghz or AMDPhenom II X4 940 3.0Ghz, 6GB RAM, 1024 VRAM DirectX 11 Shader 5.0 SCard: DirectX9 25 GB
— Jonathan Morin (@Design_Cave) 6. mars 2014
De som har fulgt utviklingen til Ubisofts ambisiøse actionspill, er nok klar over at studioet legger mye fokus på PC-versjonen. De første gameplay-videoene som ble sluppet fra spillet ble vist på PC, og de fleste var enige i at spillet så fantastisk ut. I nylige trailere (spesielt story-traileren som ble sluppet for en knapp uke siden) kan det dog se ut til at den grafiske siden har fått seg en liten nedgradering, noe som har skapt debatt på mange nettforum (inkludert vår Watch Dogs-tråd).
Ubisoft hevder selv at grafikken ikke har blitt nedgradert, og Jonathan Morin peker blant annet på spillets dynamiske værsystem som årsaker til at spillet ser annerledes ut i diverse gameplay-videoer. I tillegg nevner Morin at en del av nyere videoer fra spillet, blant annet E3-gameplay fra 2013, kjører på PS4, og den nyeste story-traileren var ifølge han “ikke en god GFX-referanse”.
Hvordan Watch Dogs ser ut i sine mange forskjellige versjoner må vi imidlertid vente til 27. mai for å finne ut. Jonathan Morin er på sin side selvsikker når det kommer til PC-versjonen, som han hevder ser fantastisk ut:
@egor125ten @SwedishOTAKU PC on very high setting is REALLY stunning if you ask me. As for density it also very high of course.
— Jonathan Morin (@Design_Cave) 10. mars 2014