En halvtimes dokumentar forteller om problemene som oppstod under utviklingen av Metal Gear Rising: Revengeance.
Enorm omveltning
Det er ingen tvil om at det har foregått mye i kulissene før Metal Gear Rising: Revengeance ble annonsert for publikum og presse på årets VGA-prisutdeling. Spillet ble opprinnelig annonsert på E3 som Metal Gear Solid: Rising og med Hideo Kojima og studioet Kojima Productions som utviklere. Senere ble det klart at det er Bayonetta-utviklerne Platinum Games som har tatt over roret, og spillet har gjennomgått en enorm omveltning i spillbarhet siden sist vi hørte fra det.
En dokumentar Konami har lagt ut på YouTube viser intervjuer med flere av de sentrale figurene i denne kaotiske prossessen, og forklarer hvordan prosjektet etter hvert endret form og utvikler.
Se dokumentar
Metal Gear Rising: Revengeance utvikles av Platinum Games for Playstation 3, Xbox 360 og PC. Spillet lanseres i løpet av 2012.