«Dead to Rights: Retribution» lar deg strekke grensene for fysisk vold ganske langt. Ikke bare som politibetjenten Jack Slate, men også som den ekstremt hissige hunden Shadow.
Hele handligen utspiller seg i Grant City, og når du spiller som Shadow kommer hundens jaktinstinkter inn. Du kan se fiender gjennom vegger, følge med på hjerterytmen og høre hvert eneste åndedrett. Som i forgjengeren er det fremdeles ytterst voldelig, og ikke noe for alle, men action skal det ikke mangle på.
Realisme
Volatile Games har lagt mye jobb ned i få kampscenene til å bli mest mulig naturtro. Det hjelper jo også selvsagt at spillets produsent er kampsport-entusiast. Det var mange som fikk juling under motion capture-sekvensene
Samspillet mellom hunden Shadow og Jack Slate skaper en helt egen dynamikk i spillet, men det er på grensen til spekulativt voldelig. Som Shadow kan du fremdeles bite og rive fiender i fillebiter etter de er døde, og Jack kan også lemleste døde fiender. Mye på samme måten som vi så i «Soldier of Fortune»-spillene. Det som imidlertid ikke er å stikke under en stol er at actionsekvensene ser utrolig kule ut.
«Dead to Rights: Retribution» lanseres til Playstation 3 og Xbox 360, den 23. april.