Om halvannen uke lanserer Electronic Arts skrekkaction-spillet «Dead Space 2», og i den forbindelse har markedsavdelingen til Electronic Arts tydeligvis jobbet overtid for å gruble ut en ny og fresh måte å reklamere for spillet på.
Uvitende mødre
Ideen de har realisert består i å lure noen stakkars mødre inn i et lokale, for så bombardere de med noen av de verste og mest brutale scenene fra spillet mens de filmer reaksjonen. Mødrene kaller de for MILF – “Mothers I’d Like to Frighten”. Ikke uventet reagerer flere av mødrene ganske sterkt på det de får se, som du kan se i klippet her:
Flere klipp av sjokkerte mødre finnes på YouTube, sammen med en bakomfilm for hele kampanjen.
Det er ikke første gang EA bruker utradisjonelle metoder for å markedsføre spillene sine. I forbindelse med spillet «Dante’s Inferno» leide de inn skuespillere til å spille kristne demonstranter utenfor den store spillmessen E3 i USA.
Vi i Spill.no har allerede rundet «Dead Space 2», og hvorvidt vi ble like skremt som mødrene over kan du lese i vår anmeldelse neste uke.
«Dead Space 2» er utviklet av Visceral Games og utgis av Electronic Arts. Spillet lanseres på Xbox 360, Playstation 3 og PC 27. januar.