Det har vært mye hype rundt salgstallene til «Call of Duty: Modern Warfare 2» i det siste, og spillet er blitt kalt det «den største underholdningslanseringen noensinne».
Nå har imidlertid Activisions stjernespill fått konkurranse fra uventet hold: I det stille har nemlig Nintendos «New Super Mario Bros. Wii» sneket seg innpå FPS-suksessen, og i følge tall fra nettsiden VGChartz har spillet i skrivende stund solgt nærmere 11 millioner eksemplarer på verdensbasis.
«Call of Duty: Modern Warfare 2» har på sin side solgt anslagsvis 19,5 millioner eksemplarer fordelt på Xbox 360 (9,1 mill. eks.), Playstation 3 (6,5 mill. eks.) og PC (Ca. 4 mill. eks.).
Kan Super Mario vinne krigen?
Tallene tar imidlertid ikke høyde for at «Call of Duty: Modern Warfare 2» ble lansert 10 dager før «New Super Mario Bros. Wii», eller at «New Super Mario Bros. Wii» kun selges for en plattform – mens «Call of Duty: Modern Warfare 2» selges for tre (Xbox 360, Playstation 3 og PC).
Spørsmålet mange spillanalytikere nå stiller seg, er om «New Super Mario Bros. Wii» kan ta igjen «Call of Duty: Modern Warfare 2» – og således erobre posisjonen som den største underholdningslanseringen noensinne.
Hva tror du? Diskuter i kommentarfeltet nedenfor.