Å utvikle dataspill er krevende arbeid, og for mange spillutviklere er lange arbeidsdager standard når et spill nærmer seg lansering. Likevel virker det som forholdene i Team Bondi har vært ekstra ille under utviklingen av L.A. Noire. I hvert fall hvis vi skal tro en rekke tidligere Team Bondi-ansatte som har snakket med IGN.
110-timers arbeidsuke
Ifølge artikkelen til IGN har utviklingen til L.A. Noire vært turbulent og preget av dårlige arbeidsforhold og en studioleder som har drevet de ansatte hardt. Tidligere Team Bondi-ansatte opprettet nylig en hjemmeside for rulleteksten til L.A. Noire, ettersom de hevder at over hundre personer som har jobbet med spillet ble utelatt fra rulleteksten i spillet.
I den omfattende artikkelen til IGN har de snakket med elleve tidligere Team Bondi-ansatte, som forteller om kritikkverdige arbeidsforhold. Blant annet hevder de at de ble pålagt å jobbe langt ut over vanlig arbeidstid uten ekstra betaling, i perioder opp mot 110 timer i uka. Helgejobbing var også pålagt, ansatte fikk svært sjelden fri i helger. Flere ansatte forlot også prosjektet underveis, ettersom arbeidsmengden ble for stor. Dette utviklet seg til en ond sirkel ettersom andre ansatte måtte overta arbeidsoppgavene til de som sluttet.
En gjennomgående tone fra de tidligere ansatte er også at mannen bak L.A. Noire, Brendan McNamara, blir fremstiltt som en aggressiv og lite sympatisk sjef som jevnlig skjelte ut ansatte midt i åpne kontorlandskap.
McNamara selv får sjansen til å svare på tiltalen i artikkelen, og selv om han toner ned beskyldningene fra de eks-ansatte, innrømmer han at det å lage spill som skal konkurrere med de beste spillene på markedet krever lange arbeidstimer og ansatte som er villig til å yte maksimalt på arbeidsplassen.