
The Witcher 3: Wild Hunt gikk ut av E3 som et de mest ambisiøse og lovende titlene vi fikk se på messen, i hvert fall innen rollespillsjangeren. Tar man traileren som ble vist på Microsofts konferanse i betraktning blir det et utrolig vakkert spill, som byr på en svimlende stor verden og et minst like dynamisk spillsystem som vi fikk servert i forgjengerne.
Nettstedet onlysp.com fikk etter en lang presentasjon av spillet på messegulvet snakket med gameplay-produsenten Marek Zimeak fra CD Projekt Red, som la enda litt flere kort på bordet.
Han får fram at han og de andre i det polske teamet muligens jobber en del hardere for å få ambisjonene sine realisert. For det første blir The Witcher 3: Wild Hunt et spill helt uten lastetider på tross av sin enorme størrelse, og for å unngå irriterende porter utvikler de spillet med et sterkt fokus på å få det til å fungere like bra på alle plattformer. En koordinert lansering til både PC, PS4 og Xbox One er planen.
Han forteller også at de samme stemmeskuespillerne som før er på plass, og at det har vært viktig med tanke på historiefokuset. Historiedelen av spillet er åpenbart svært ambisiøs, og mannen legger til at spillet kommer til å ha hele 36 mulige slutter, som alle påvirkes av dine handlinger i spillet og påvirker verdenens tilstand etter hovedoppdraget.
Marek gikk også inn på noen andre faktorer. Hele intervjuet kan leses her.
The Witcher 3: Wild Hunt lanseres til PC, Playstation 4 og Xbox One en gang i løpet av 2014.