Det etterlengtede snowboardspillet SSX utsettes to uker i både Europa og USA, melder Electronic Arts i et åpent brev til spillerne.
Følger tradisjonene
Det er ingen tvil om at det er stilt håp til EAs gjenoppliving av den smått legendariske snowboardserien SSX fra forrige konsollgenerasjon, og alt ligger til rette for at de skyhøye forventningene skal bli innfridd. Men i et åpent brev til spillerne, varsler utvikleren om at vi må belage oss på et par uker ekstra ventetid før vi kan sette ut i den virtuelle bakken. I stedet for å lanseres 16. februar som planlagt, vil det bli utsatt til 1. mars.
– I løpet av mer enn ti år med spillutvikling, har jeg aldri jobbet på et prosjekt hvor teamet vårt i ettertid ikke har ønsket at vi hadde fått litt mer tid. Tid til å gjøre alle småtingene som kanskje ikke er merkbare i løpet av de første par timene med spilling, men som ville blitt satt pris på når det har gått dager, uker, måneder og så videre, heter det i brevet.
– SSX er en av de spillseriene hvor det alltid ble lagt av tid til nettopp dette. Det er grunnen til at Tricky og SSX3 fremdeles er blant de høyest aktede spillene noensinne, og det er derfor de fremdeles holder seg om man spiller dem i dag. Målet vårt fra dag 1 har vært å relansere denne fantastiske franchisen med et nytt SSX-spill som lever opp til denne tradisjonen, forklarer EAs Todd Batty til fansen, og legger til en helt ny trailer fra spillet.
Se klipp
SSX utvikles og utgis av Electronic Arts for Playstation 3 og Xbox 360. Lansering er satt til 1. mars.