Zombie-spillet The Walking Dead har sørget for 8,5 millioner salg i fjor, melder Wall Street Journal.
Supersuksess
Avisen har regnet seg frem til at hver bruker i gjennomsnitt har betalt fem dollar per episode, noe som betyr rundt 40 millioner dollar i inntekter for Telltale Games, som selv står for utgivelsen av det episodebaserte zombie-marerittet.
Spillet har en mer puritansk tilnærming til tegneserieopphavet enn den mye mer kjente TV-serien, og førte innledningsvis til en del forvirring blant fansen (her på siden ga vi første episode en solid sekser). Men etter fem episoder kunne Telltale Games håve inn så å si det som finnes av prestisjetunge Årets spill-priser, og hylles av både presse og publikum.
Sesong 2
Telltale planlegger nå ikke overraskende en andre sesong, som vi tidligere har nevnt, og jobber nå blant annet med en måte å importere sin gamle lagring fra første sesong, melder studiosjef Dan Connors til Red Bull. Her snakker han også om studioets ambisjoner om å ta for seg enda større franchiser på sikt, som Star Wars, Half-Life eller Halo i historiedrevet episodeformat. Vi takker ikke nei.
The Walking Dead er utviklet og utgitt av Telltalte Games for Xbox 360, Playstation 3, PC og iOS. Les anmeldelse av første episode.