Mario Maker Mandag – Uke 30
0

Mario Maker Mandag – Uke 30

jul 22 Anders Lønning  

Det er sommer, det er sol og det er….. mandag? Du verden så ukene flyr når man har det gøy. Men plikter må jo ikke forsømmes av den grunn så her kommer fem nye brukerskapte nivåer til Super Mario Maker 2 vi i Spill.no mener du bør få med deg.

 

Chain-Chomp’s Mood Swings av McMeaty (3MJ-SFW-T0G)

Gjerne ikke den vanskligste banen, ei heller den mest imponerende estetisk sett på listen. Men det var noe med det hvordan det enkle designet, musikken og hvordan x antall Chain-Chomps svinget rundt som gale som rørte ved meg. Nivået bruker ting som ikke var tilgjengelig i det originale Super Mario Bros., men likevel føles det nesten old school ut

4-4 Bone-Dry Valley av Craig T (5VN-GVH-1VG)

Jeg skal være den første til å innrømme at dere gjerne ikke ser mange Super Mario World nivåer på disse listene, og det har seg av den enkle grunn at jeg ikke er så stor fan av spillet, enkelt å greit. Likevel var de noe med 4-4 Bone-Dry Valley’s bruk av farger, og et nesten Yoshi’s Island (SMW’s overlegne oppfølger) lignende design som virkelig grep meg. Hvem ville trodd etter forrige konsollgenerasjon at man kunne bli nostalgisk for fargekombinasjonen brun og grå?

Super Conra Bros 3 av Waffledog (RKQ-SJ8-P9G)

Oh yes, dette er ekstremt min greie. Jeg er stor fan av Contra serien, og i dette Auto Scroll nivået har Waffledog skapt en fantastisk faksimile av det første og andre nivået av Contra i, passende nok, min favoritt Mario Maker stil, Super Mario Bros. 3. Det som imponerer meg mest her, er hvordan Waffledog har klart i planlegge eksplosjonene til Bob-Ombene i broen til å eksplodere akkurat slik jeg husker den første broa i Contra gjorde.

SuperBall miniGame (Ver.2) av eliahSMM (KV0-DTT-92H)

Helt siden jeg først oppdaga den for et par uker siden har Super Ball power-upen vært min favoritt ting i Super Mario Maker noe de tidligere listene i denne serien kan skrive under på. Her har eliahSMM laget et knippe overraskende intrikate SuperBall utfordringer som virkelig imponerte meg, og det hjelper jo ikke så rent lite at utfordringene er satt til dette fantastiske lydsporet fra Game Boy spillet Super Mario Land.

Goomba Invaders av 🙁 frowny (PL3-817-3FX)

Enda ett “gammelt spill laget i Mario Maker” nivå, men et som er imponerende simplistisk satt sammen for hva det gjør. Goombaene følger sporet som er lagt opp, mens Mario (som er opp ned) må bruke istappene som missiler for å utslette dem, ala Space Invaders. Flagstangen dukker ikke opp før du har beseiret alle Goombaene, men lar du dem komme for nære, har 🙁 frowny laget det slik at du ikke kan forsvare deg mot dem ved å gjøre taket så lavt så at Mario ikke kan hoppe.

Det var de fem vi hadde til dere denne uken. Hvis dere har forslag til hva slags nivåer dere vil se mer av, om dere ønsker en mer grundig gjennomgang etc. kom gjerne med forslag, og hvis DU har laget et nivå som du vil at vi skal se på så må du gjerne legge igjen koden til den banen i kommentarfeltet enten her eller på facebook siden vår. Vi spiller dem mer enn gjerne

About Anders Lønning

Tobarnsfar fra Haugesund med dagjobb som elektriker/automatiker i oljebransjen. Har skrevet om spill i et tiår nå, og er over gjennomsnittet glad i filmen Dredd fra 2012.