Filmselskapet Lionsgate har sikret seg rettighetene til spillet Dead Island, og kommer til å bruke traileren som inspirasjonskilde.
Baklengsfilm
Dead Island har solgt over to millioner så langt, noe utgiver Deep Silver i stor grad kan takke hypen i forkant for. Denne begynte etter at det ble sluppet en trailer for spillet, som raskt ble en landeplage på internett. I løpet av to dager hadde nesten 10 millioner sett en lykkelig familieferie ende opp som et zombie-mareritt i baklengsfilm, og videoklippet presterte å vinne en gulløve på reklamebransjefestivalen International Festival of Creativity i Cannes.
Se traileren her:
Nå har filmselskapet Lionsgate annonsert at de har anskaffet filmrettighetene fra Deep Silver, og på tross av at Dead Island-universet allerede godt utbygd gjennom tegneserier og spill, er det traileren, som egentlig ikke har noe direkte med spillet å gjøre, som skal være utgangspunktet for filmen.
Lamslått
– Akkurat som hundrevis av journalister og millioner av fans, var vi helt lamslått av Dead Island-traileren. Dette er nøyaktig den typen merkevare vi ønsker i Lionsgate – den er sofistikert, utfordrende, og en ekte forbedring av en sjanger vi kjenner og elsker. Den har i tillegg en gjenkjenningsfaktor over hele verden, og de er muligheter for oppfølgere, forteller sjef Joe Drake.
Filmen skal produseres av Sean Daniel og Stefan Sonnenfield, og har fremdeles til gode å få noen lanseringsdato.