Metal Gear Solid V-demo skaper trøbbel
0

Metal Gear Solid V-demo skaper trøbbel

sep 17 Spill.no  

I forbindelse med Tokyo Game Show som skal avholdes denne uken, har utvikler Hideo Kojima og hans spillstudio arbeidet med en spillbar demo av Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Kojima sliter dog med en noe søkt problemstilling i forbindelse med demoen som skal spilles gjennom under studioets presentasjon – den kunstige intelligensen er for uforutsigbar.

Dette kom fram via Kojimas japanskspråklige Twitter-bruker, hvor han for et par dager siden skrev følgende i en Tweet (oversatt til norsk fra engelsk oversettelse på Dualshockers.com):

“Det er vanskelig å gjennomføre en 100% perfekt gjennomspilling av demoen for scenepresentasjonen. Oppførselen til fiendene er forskjellig hver gang, jeg kan ikke noe for det fordi jeg kan ikke forutse det. Hvis jeg oppdages [av fienden] mens jeg spiller, vil det kanskje ikke være mulig å fullføre presentasjonen som planlagt. Hvis det var på vår egen booth, ville utvidelse av tiden være mulig, men denne gangen er det ikke mulig.”

Dersom for uforutsigbar kunstig intelligens (og det ikke skapes av bugs) er det største problemet Kojima og gjengen står ovenfor under utviklingen av Metal Gear Solid V, blir det interessant å se hvordan sluttproduktet ender opp når det omsider lanseres til Xbox One, PS4, PS3 og Xbox 360. Lanseringsdatoen har ikke blitt annonsert.

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.