EA skeptisk til årlige utgivelser av Battlefield

Det var Electronic Arts sin økonomidirektør Blake Jorgenson som indirekte svarte på dette under et investormøte i går, da han fikk et spørsmål om seriens fremtid.

«Problemet er at man da må legge arbeidet til to forskjellige selskap, siden det å lage et slikt spill er et to-års prosjekt.«

«Battlefield tar cirka to år å lage fra bunnen, og du vil også være sikker på at de beste talentene er samlet for å lage det beste spillet mulig.«

Selv om dette ikke er en bekreftelse på at vi ikke får se ett nytt spill neste år, er det tydelig at dette er det nærmeste man kommer. Jorgenson påpekte også at kjernen i det som er Battlefield vil forsvinne hvis man følger en årlig lansering,

«Battlefield er ikke et produkt som bare selges en gang. Etter utgivelse er det 24 måneder med oppdatert innhold som spillere etterlyser. Vi vil  ikke ødelegge merkenavnet ved å flytte litt av fokuset på neste spill istedenfor å være der for de som spiller nåværende utgave.«

Hva mener dere, gjør EA rett i å ikke la Battlefield bli en årlig serie?

Picture of Spill.no

Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.
Siste nyheter

Relaterte innlegg

e0519b58-8c95-3690-8ca4-f793cb66165f

Ukens spillnytt

Flere spill går en god sommer i møte Det er ikke noe som varmer vårt pikselhjerte mer enn å lese...

4151830_278

Nippets – Noe nytt, noe gammelt, noe lånt og noe lovende

De desidert mest kjente myldrebøkene er vår kjære «Hvor er Willy?»-serie. Selv om myldremotiver strekker seg så langt tilbake som...

scattered hopes (4)

Battlestar Galactica: Scattered Hopes – Du kan ikke vinne

Hvis du tror at kampen mot morderiske roboter vil bringe menneskeligheten sammen og gjøre slutt på alle smålige krangler så...