Vil Kingdom Come være det mest historiske korrekte spillet noensinne?
0

Vil Kingdom Come være det mest historiske korrekte spillet noensinne?

aug 14 Spill.no  

De tsjekkiske utviklerene i Warhorse jobber på spreng for å få spillet sitt Kingdom Come: Deliverance ferdig til første halvdel av 2016. Vi tok en prat med Tobias Stolz-Zwilling fra Warhorse.

Først av alt lurer jeg på hvor mye av spillet er korrekt i henhold til virkelig historie. Vil vi avsløre spillet ved å lese historiebøkene?

100% Vi hovedsaklig gjenforteller en virkelig historie. Landskapet, slottene og bygningene eksisterer eller har eksistert under den perioden spillet foregår i. Historien om smeden Henry (spilleren) er viklet inn og koblet sammen av virkelige hendelser. Så unngå historiebøkene hvis du ikke vil vite hvordan spillet ender 🙂

Realisme er et ord dere ofte bruker for å beskrive spillets identitet. Hva var de største utfordringene med å balansere dette konseptet med good spillbarhet?

Vi sliter hver dag med å finne riktig balanse i dette spillet. Vår full-tids ansatte historiker og vår kreative direktør (red.Daniel Vavra) har ofte lange samtaler om hvordan vi skal gå frem for å finne en løsning som begge er fornøyd med. Vi tror vi har funnet en perfekt balanse mellom disse to nå og kan ikke vente med å vise det frem 🙂

Kingdom Come er et RPG. Er det noe av spillet mekanismer som du mener er unik og en vital del av spillets identitet?

Spillet vil ha de samme systemene som du har i andre spill. Karakteren går opp i nivåer og det er mye utstyr som kan oppgraderes. Det som vi føler er unikt med Kingdom Come er intensiteten i kampene. Hver eneste gang du går i kamp kan bli den siste, det er ingenting som vil gå på automode. Du må hele tiden balansere din energi med riktig taktikk. Button-mashing og andre ting man ofte gjør i rollespill vil føre deg til en tidlig grav. 

En av spillerene lurer på om hvor mye du vil bli belønnet av spillet . Vil omgivelsene bli forandret og vil du få tilgang til ditt eget slott eller hus? 

Det er viktig å huske at dette er kanskje det mest realistiske og historiske korrekte spillet som er blitt laget. Siden du er sønn av en smed vil du ikke bli adelig og lede en hær. Du vil få muligheten til å fortelle den virkelige historien. Du kan ikke endre historien, men avhengig av dine avgjørelser og hvordan du spiller kan du ha en stor innflytelse i sør-Bohemia. (red. tjekkisk landsdel) 

Hvor lang tid regner du med at det tar å komme seg gjennom historien?

20-30 timer hvis du pløyer deg gjennom hovedhistorien. Det er mye å se og vil vi vise frem kulturen i regionen, så det er veldig mye å gjøre i spillet utenom. Regn med ekstra timer her 🙂

En av våre lesere lurer på hvordan Framing Method vil fungere?

Det er ikke et eget opplegg for dette, vi lager et spill hvor konsekvensene går gjennom hele spillet. Gjør du noe ondt vil NPC ha et mer ambivalent forhold til deg, og noen vil kalle vaktene hvis de ser deg gjøre noe straffbart. Er du derimot reputabel vil det kanskje bli enklere å anklage noen andre for det du har gjort. Vi vil også ha noen Points-of-no-return hvis du tar feil valg før historien er over. Tenk nøye over de valgene du tar. 

Er det noen muligheter for PvP moduser?

All fokus vårt er på å skape en fotorealistisk simulasjon av hvordan livet var i Bohemia på 1500-tallet. Det kan vi kun gjøre med en episk historie i singelplayermodus. 

Hvordan vil du beskrive omgivelsene i spillet? Vil det være mulig å ødelegge og brenne hus f.eks?

Vi er så heldige at vi har omgivelsene som vi prøver å gjenskape rett i vår bakgård. (red: Studioet er basert i Bohemia) Vi har brukt enorm tid og ressurser på å ta bilder, gjenskape hvert eneste detalj som er mulig å gjenskape i en 1 til 1 ratio av hus, slott og kirker. Dessverre er det mye som er forsvunnet, men her har vi brukt historikere til å skape de mest kildenøyaktige beskrivelsene av landsbyer og slott. Siden spillet er historisk korrekt vil det bare være mulig å ødelegge ting som en del av historien og som virkelig brant ned eller ble ødelagt i virkeligheten. 

Tilslutt, hva er det største salgsargumentet for spillet?

Vi prøver noe helt unikt. Vi er stolte over at vi pløyer uprøvd mark og at spillet prøver å være annerledes. Vi tar de gamle klisjeene og skaper noe helt nytt. Verden du vil oppleve i Kingdom Come har kun de som levde på den tiden opplevd før. Du vil møte historiske personligheter som virkelig gjorde de tingene som de gjør i spillet. Sist, så har vi minispillene. Lage en eliksir blant annet vil kreve en prossess som føler at du skaper den, og den ikke magisk dukker opp i sekken din. Kampsystemet vårt er systematisk og komplekst. Selv om du er verdens beste sverdkjemper vil du alltid gå inn i en kamp med følelsen av at dette kan bli din siste. 

Kingdom Come: Delieverance ventes utgitt i Q2 av 2016. interjuvet foregikk på engelsk over mail. 


About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.