Beskrives som et Tony Hawk med skytevåpen
0

Beskrives som et Tony Hawk med skytevåpen

mai 08 Spill.no  

Magasinet Edge har i dag publisert ny informasjon rundt Insomiacs kommende Xbox One-eksklusiv Sunset Overdrive. Beskrivelsene av spillet er mangfoldige, og magasinet beskriver spillet som en “blanding av den blå himmelen og punk-rocken fra Crazy Taxi, farten og stilarten fra Jet Set Radio, mobiliteten i Tony Hawk’s Pro Skater og kraften i andre skytespill fra Insomniac”.

I spillet skal vi spille som en karakter som har blitt fanget i sin egen by. Et enormt konsern ved navn Flizzco har lansert en ny energidrikk, men etter noen smaksprøver blir gitt ut går noe fryktelig galt, og de som har fått en smak av drikken blir til zombie-aktige skapninger som tvinger Flizzco til å stenge av hele byen. 

Utifra dette påstår Insomniac at de vil legge opp til mye frihet. Parkour blir en svært sentral del av spillet, og vanvittige våpen skal farge spillbarheten med massevis av sinnssvake ting å gjøre. Eksempler på våpen er en brannslukningsapparat-basert teddybjørn-granatkaster og et våpen som bruker vinylplater som prosjektiler, så at Insomniac ikke har latt kreativiteten ligge siden Ratchet & Clank-spillene kan vi nok være ganske sikre på.

I tillegg legges det fokus på å belønne spilleren for å møte fienden ansikt til ansikt fremfor å gjemme seg bak beskyttelse. Insomniac selv begrunner dette valget med at de vil gjøre noe nytt i action-sjangeren, og at de har inntrykk av at spillere vil ha litt villere og harskere måter å spille på.

Spillverdenen er delt opp i forskjellige øyer, der hver og en av dem har sin egen tidssone. Manøvreringen vil som sagt basere seg mye på parkour, lignende det vi finner i spill som Prototype, men grinding vil også spille en viktig rolle når det kommer til å komme seg rundt på spillkartet. For å sette spilleren i sving rundt i området legger Insomniac inn sideoppdrag, som blir delt ut av flere ulike karakterer fra de ulike fraksjonene man vil støtte på i løpet av spillet gang.

Stilarten og verdenen er åpenbart viktig for utvikleren; de har leid inn en motedesigner til hjelp, og fokuset ligger heller på å lage et minneverdig utseende i stedet å fokusere på det tekniske. Likevel jobber de for øyeblikket med å optimalisere spillet slik at det kjører i 1080p, og selv om det tar litt tid, skryter de av Microsofts hjelp og Xbox One-konsollen i seg selv. Microsoft har nylig publisert en aldri så liten video der vi får se spillet i aksjon:

Enda mer informasjon og en trailer eller to kan vi sannsynligvis forvente oss fra E3-messen neste måned.

Kilde: CVG

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.