De største nyhetene fra Bethesda på E3 2019
0

De største nyhetene fra Bethesda på E3 2019

jun 10 Anders Lønning  

Mens store deler av Norge lå og sov, satt vi våken for å få med oss hva Bethesda hadde på tapetet som del av sin E3 2019 pressekonferanse. Etter katastrofelanseringen av Fallout 76 har Bethesda Game Studios litt arbeid foran seg, men med lovende titler fra både id Software, Arkane og Resident Evil skaper Shinji Mikami tror vi at Bethesda skal klare siste etappen av denne konsollgenerasjonen helt fint.

Groundhog Day konseptet er visst i vinden, og Deathloop kan virkelig bli noe helt spesielt

Dishonored utvikleren Arkane Sudios har laget noen av våre absolutte favoritt spill de siste årene, og når de lover en sprø setting med enda sprøere konsepter så spisser vi ørene.

Satt på en mystisk øy, forteller Deathloop historien om Colt og Julianna som sitter fast i en slags tidssløyfe som stiller seg tilbake hver gang en av dem dør. I følge traileren tror Colt at sløyfen vil bli brutt hvis han endelig dreper Julianna, men Julianna koser seg så mye med omstendighetene at hun dreper Colt i troen på at sløyfen vil fortsette.

Med de geniale folkene bak Dishonored ved roret forventer jeg at dette spillet kommer til å ha nivådesign og kampsystemer av ypperste kvalitet, med en god dose weird shit som kronen på verket.

Dra til helvete, DOOM Eternal ser fantastisk ut.

Når remake/reboot/kvasi-oppfølgeren til originalspillene DOOM fra 2016 dukket opp var det mange som gikk inn med dempede forventninger. Den feilen gjør vi ikke to ganger for DOOM Eternal ser intet mindre enn strålende ut.

I traileren, og fra hva jeg har hørt fra folk som har fått spilt det allerede, ser det ut til at teamet hos id Software virkelig har forstått hva som gjorde Rip and Tear systemet så strålende til å begynne med, og at de nå har gjort en del kloke grep for å forbedre på det som allerede var enestående.

Det må sies at jeg nok en gang er skeptisk til spillets flerspiller modus, som skal være en asynkron modus hvor to spillere spiller demoner fra helvete, mens en annen spiller Doom Slayer. Men så lenge jeg får en historiemodus på høyde med den de leverte i 2016 skal jeg sannelig si meg fornøyd.

Shinji Mikami sitt studio er tilbake med et psykologisk skrekk spill

Kveldens mest sjarmerende annonsering kom da Ikumi Nakamura presenterte Tango Gameworks kommende action eventyr Ghostwire: TokyoVi vet forsvinnende lite om hva spillet faktisk kommer til å handle om, men det er som tittelen sier satt i vår verden, og i følge traileren ser det ut til at mennesker forsvinner samtidig som monstre og mytologiske skapninger dukker opp.

Andre ting som ble vist frem

– CoOp spin-off tittelen Wolfenstein: Youngblood ser fortsatt strålende ut. Spillet handler om tvillingdøtrene til BJ Blazkowicz som kjemper seg gjennom et nazi okkupert Frankrike på let etter sin far. Spillet ser ut til å tilby mer strålende nazi-dreping, og hvem kan egentlig ønske seg mer? Spillet kommer til PC, PS4, Xbox og Switch allerede i slutten av juli.

Wolfenstein: Cyberpilot kommer til PCVR og PSVR samme dag som Youngblood

– Fallout 76 får en utvidelse som håper å fikse spillets problem med manglende innhold, og ja: en av de grepene er en battle royale modus. For hvorfor ikke? Fallout 76: Wastelander kommer til høsten.

Elder Scrolls Online: Elsweyr utvidelsen fikk en trailer som viser en storslått kamp mellom Tamriels helter og en drage. Hvor er Dovahkin når vi trenger han? Traileren lover mer innhold som del av spillets Season of the Dragon, hvor mer innhold kommer i henholdsvis august og november

– Det kommer allerede en utvidelse til Rage 2, som forøvrig ble sluppet for litt under en måned siden, ved navn Rise of the Ghosts som skal introdusere nye fiender, kjøretøy, våpen og mer.

– Et nytt mobilspill fra Zenimax Online Studios er på vei, og er basert på Commander Keen spillene av alle ting. Beskrevet som et 2D taktikk spill var det lite som minnet oss om den gamle plattformer serien, men jeg antar hvis du har rettighetene til et navn folk kjenner så er det vel like greit å bruke det?

About Anders Lønning

Tobarnsfar fra Haugesund med dagjobb som elektriker/automatiker i oljebransjen. Har skrevet om spill i et tiår nå, og er over gjennomsnittet glad i filmen Dredd fra 2012.