Den britiske utvikleren Ninja Theory har avslørt at deres snart to år gamle vitamininnsprøytning til Devil May Cry-serien skal lanseres til PS4 og Xbox One den 17. mars neste år – da med Definitive Edition hektet bakpå navnet. Spillet får en bildeoppdateringsfrekvens på 60 FPS og en oppløsning på 1080p på disse konsollene, og utvikleren lover også oppusset grafikk generelt, samt en rekke nye tillegg.
Først av alt får man alle det nedlastbare innholdet til spillet med på kjøpet, og et svært palass med 60 nivåer – The Vergil Palace – skal by på en ekstra utfordring. En etterlengtet funksjon som lar deg låse siktet på målet skal også bli implementert, og vi skal også få bryne oss på et sett med nye moduser. Kanskje ikke helt overraskende får spillet en hardcore-modus som gjør det noe mer utfordrende og fjerner en rekke frynsegoder, men vi skal også få prøve en “turbo-modus” som får spillet til å gå 20% fortere, i tillegg til ytterligere to moduser som gjør spillet hakket vanskeligere.
Se trailer nedenfor:
Ninja Theory har heller ikke glemt spillmekanikkene, og lover en nypolert spillbarhet med et mer balansert style-system samt en rekke endringer basert på tilbakemeldinger. Som en liten bonus kommer en ekstra mellomsekvens som ikke kom seg til det opprinnelige spillet til å dukke opp, og to nye skins, Cassic Vergil og Devil May Cry 1 Dante, blir tilgjengelige.
Devil May Cry ble lansert i januar 2013, og fikk generelt god mottagelse fra anmeldere. Spill.no ga terningkast fem, og roste spillet for sitt gode kampsystem, den tapre fornyelsen av serien og de storslåtte bosskampene.
Kilde: NeoGAF