
Clint Hocking, som er aller mest kjent for å ha vært et av hovedmennene bak Far Cry 2 og Splinter Cell, har nå sluttet i sin jobb hos Valve. Det melder han via sin LinkedIn-profil og gjennom sin egen blogg. Det er uklart hva Hocking faktisk jobbet med i den halvannet år lange perioden hos utvikleren, og selv om vi vet at han hadde en stilling som nivådesigner, har det ikke kommet ut hvilke prosjekter han eventuelt skal ha jobbet med.
Hocking har vært involvert i spillbransjen i lang tid, og startet å jobbe for Ubisoft allerede i 2001. Her endte han opp som hoveddesigneren bak det første Splinter Cell-spillet og oppfølgeren Chaos Theory, før han ble kreativ direktør for Far Cry 2. I 2010 gikk han over til LucasArts, der han i følge han selv skal ha jobbet på et uannonsert prosjekt. Dette ble imidlertid aldri noen realitet da studioet måtte legge ned i fjor, og siden jobbet han altså hos Valve.
Hva han skal gå videre med nå er usikkert, men mannen er også kjent for å være aktiv ellers i spillmiljøet, blant annet gjennom å være foredragsholder, så han fortsetter nok på den fronten.
Kilde: Polygon