Borderlands 2-utvikler Gearbox Studios takket nei til å utvikle Call of Duty-spill for Activision, avslører studiosjef Randy Pitchfork i intervju med tyske Krawall.
Umotiverende regler
Ifølge Pitchfork er det to grunner til at Gearbox lager spillene de lager: Enten er det fordi spillet ikke ville eksistert uten Gearbox, eller fordi studioet har noe unikt å tilby et eksisterende varemerke, som et nytt perspektiv eller en ny start. Ingen av disse var ifølge studiosjefen aktuelle i tilfellet med Activision og Call of Duty.
– Hvis du vil gi folk det Call of Duty de ønsker seg, må du følge seriens regler. Du må gjøre det som forventes av et Call of Duty-spill. Jeg ser ikke noen særlig utfordring i det for vår del. Det hadde ikke bygget rykte vårt som studio, og ville ikke egentlig vært særlig motiverende for teamet, forteller Pitchfork.
I stedet jobber Gearbox for fullt med nytt innhold til kritikerroste Borderlands 2, det lovende Aliens: Colonial Marines, og ikke minst Borderlands 3. Vi klager ikke.