Epics neste kapittel i Gears of War-serien, Judgment, får et klassebasert flerspillersystem. Se presentasjon av systemet her i saken.
Ingen 19-åring lenger
– I tidligere utgaver var den beste måten å spillet Gears på å rulle rundt og skyte folk i fjeset med hagle, og det er greit, du kan fremdeles gjøre det, forteller spillets skaper, Cliff “Cliffy B” Bleszinski.
– Men jeg begynner å bli litt eldre, og reaksjonsevnen min er ikke lenger like god som 19-åringene der ute, og jeg har har lyst til å kunne bidra i lagbaserte spill på andre måter, forklarer han.
Asymmetrisk
Løsningen er klasser. Et såkalt asymmetrisk klassesystem, som i bunn og grunn betyr at hver av sidene har unike klasser som ikke er speilet av det andre laget, vil dukke opp i Gears of War: Judgment, og gjør at, som Cliffy B sier det, alle kan bidra.
COG-siden, altså menneskene, får fem klasser, mens Locust får åtte. Her finner vi alt fra helbredere og ingeniører, til mer offensive klasser som spesialiserer seg på å dele ut skade.
Larry Hryb, mest kjent under dekknavnet Major Nelson, har tatt en tur til Epic for å høre mer om det kommende spillet.
Se video
Gears of War: Judgment utvikles av Epic Games og People Can Fly, og utgis av Microsoft for Xbox 360. Ingen lansertingsdato er kjent ennå.