Masse detaljer om Elder Scrolls Online lekket
0

Masse detaljer om Elder Scrolls Online lekket

mai 04 Spill.no  

Tidligere denne uken annonserte Bethesda at The Elder Scrolls Online var under utvikling, og det amerikanske magasinet Game Informer kunne friste med en omfattende sniktitt i sitt juni-nummer. Nå har noen fått tak i detaljene fra bladet, og lekket de på nett, via spillforumet NeoGaf.

Onlinerollespill

Nettsiden Eurogamer har listet opp detaljene fra det kommende spillet. The Elder Scrolls Online ser på papiret ut til å ha mer til felles med tradisjonelle onlinerollespill som World of Warcraft og Everquest enn Elder Scrolls-serien, selv om de deler samme spillverden.

Grafikken har gått vekk fra realismen i Elder Scrolls-spillene, og har fått et mer tegneseriaktig preg. Spillmekanikkene har også blitt gjort om til vanlig onlinerollespill, det vil si at man slåss ikke selv lenger, men aktiverer ulike angrep som må kjøles ned før de kan aktiveres på nytt. Kampene vil og foregå i tredjepersons synsvinkel.

Det skal ikke være mulig å bli vampyr eller varulv, og man kan heller ikke trene seg til topps i alle ferdigheter på samme karakter.

I spillet må man velge medlemskap i en av tre fraksjoner, hver av disse har tre ulike raser. De tre er Ebonheart Pact – som består av nords, dark elves og argonians, Aldmeri Dominion – bestående av high elves, wood elves og khajit og Daggerfall Covenant – med bretons, redguard og orc.

Kamp mot andre spillere foregår i Cyrodill, der man kjemper om kontroll over ulike bygninger. Så mange som 200 spiller kan kjempe samtidig med eget utstyr for å beleire slott og borger. Målet er å innta Imperial City og krone en keiser fra sin egen fraksjon. Men ifølge informasjonen til Eurogamer påvirker ikke dette resten av spillet, bortsett fra at man kan skryte av prestasjonen sin.

Det meste av Tamriel vil være mulig å utforske, både Skyrim, Morrowind, Summerset Isle og Elsewyr blir omtalt i sniktitten. Områdene vil ikke vær identiske med områdene i de vanlig Elder Scrolls-spillene.

Stamina skal være en nøkkelferdighet i kampsystemet, og bestemmer hvor flink du er til blokkering, løping, avbryte motstandernes angrep og rømme fra angrep og magi som fanger deg.

Aggro, som er en standard enhet i MMO-spill for å bestemme hvem av spillerne som skal bli angrepet, vil ikke eksistere i The Elder Scrolls Online. Fem spillere kan gå sammen i grupper, og det vil bli muligheter for å kombinere ferdighetene sine. Et eksempel som blir nevnt er at en rogue kan dekke bakken med olje mens en magiker så tenner fyr på den. Et annet eksempel som blir nevnt er en magiker som tilkaller en ildstorm mens en kriger snurrer rundt i den for å skape en syklon.

PvP vil utgjøre hoveddelen av sluttspillet, som også vil by på raids med flere grupper og heroic-versjoner av ulike dungeons.

Mange av guildene fra spillene er med i Online-spillet, nærmere bestemt Fighters, Mages, Thieves og Dark Brotherhood-guildene. Man kan bli medlem i disse, og får ferdigheter og belønninger mot utførte oppdrag.

Crafting er med, det samme gjelder sniking, men ingen av funksjonene er ferdig utformet ennå. Drager dukker mest sannsynlig opp. Ridedyr har det ikke blitt snakket om ennå. Kjæledyr vil ikke bli med, og man kan ikke gifte seg med eller ha forhold til datastyrte figurer. Dialog foregår via stemmeskuespill, og spillmotoren i bunn er HeroEngine, den samme teknologien som utgjør fundamentet for Star Wars: The Old Republic.

The Elder Scrolls Online utvikles av Zenimax Online Studios og utgis av Bethesda. Spillet skal lanseres i starten av 2013 på PC og Mac.

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.