
Det er skummelt å lansere en ny IP; man er usikker, frykter det verste og håper på det beste. I hvert fall om vi skal tro Naughty Dogs Neil Druckmann i et nylig intervju med GameInformer om The Last of Us.
Druckmann, som var fremtredende i utviklingen av spillet, var nemlig lenge usikker og engstelig om hvordan spillet skulle bli mottatt ved lansering. Han sammenlignet det med Uncharted, som fenget på grunn av sitt actionfylte blockbuster-uttrykk, og fryktet at det mer følelsesladede The Last of Us ikke ville falle i like god jord hos publikum. Vi snakker tross alt om et annerledes spill, med mer historie- og karakterfokus, og større pauser mellom actionsekvensene.
Likevel ga ikke Naughty Dog opp, og Druckmann sier at mens han i starten hadde liten tro på spillet, falt ting på plass så fort sluttproduktet begynte å ta form. Som kjent ble det aldri noe problem, og The Last of Us har fått en helt eksepsjonell mottakelse og solgt i bøtter og spann siden det kom ut i juni. Spillet ble Playstations raskest selgende IP noensinne, og at det blir kåret til årets spill flere steder er så å si bombesikkert.
Kilde: videogamer