5 grunner til at FFVII ga oss hakeslepp
0

5 grunner til at FFVII ga oss hakeslepp

des 06 Spill.no  

Det begynte først med en trailer som skulle visse de teknologiske mulighetene forrige generasjons konsoller hadde. Square-Enix ville visse hvor langt de kunne presse grafikken. De valgte å omgjøre åpningscenen fra Final Fantasy VII for å demonstrere dette poenget.

Da scenen ble vist gikk ryktene til tusen om at en remake av klassikeren var blitt arbeidet med. Flere ganger måtte Square-Enix avkrefte disse ryktene, noe som igjen førte til press på at de måtte begynne å lage en remake.

I juli bukket selskapet under og offentliggjorde at de jobbet med en remake. Ikke noe gameplay ble visst, kun en kort animasjonstrailer. Nylig ble en ny trailer utgitt, og denne visste for første gang gameplay. Riktignok var det bare stoff fra det første oppdraget i spillet, men det var mer enn nok for oss.

Her er fem grunner hvorfor:

Barret:

Denne gigantiske kjempen med maskingæer så kulere ut enn på lenge. Solbriller i mørke selv om. Square-Enix ser visst ut til å ikke ha bukket under press fra mer politiske korrekte røster som så på figuren som stereotypisk. Barett ser ut som den tøffingen han er og høres akkurat som vi trodde han ville gjøre da vi spilte det i 1997.

Fortsatt ATB:

Utifra traileren ser det ut som ATB vil fortsatt være en del av gameplay-mekanismen og det er vi her i redaksjonen (ref:meg) veldig glade for. Veldig mye av sjarmen i FFVII baserer seg på materiebygning og planlegging, og de særegne trekkene til karakterene ville ha forsvunnet i tidspanikken.

Følelse av Uncharted:

I traileren ser vi Cloud bevege seg gjennom hindere og hoppe over barrier på samme måte som blant annet Drake i Uncharted. Det vil være konge hvis Square-Enix utvider spillbarheten med blant annet å kravle rundt i ruinene av en viss sektor. (Sorry, men spillet har vært ute i 19 år snart)

Mer historie:

Under pressekonferansen til traileren sa manusforfatter Kazushige Nojima at spillet sin historie vil bli utvidet og kansje endret i henhold til den historien han ville fortelle i 1997. Det betyr kanskje at det er noen handlinger som skjer i spillet du kan forhindre?’

Mer valgfrihet:

I traileren ser du Cloud bevege seg rundt en sektor i Midgard som ikke minner om noe vi kunne se i orginalen. I tillegg kjemper han mot både Shinra-soldater alene og sammen med Barrett. Det ser rått ut.

Hva synes du? Traileren kan du selv se her:

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.