Sony har registrert et konsept for å innføre pauser i spillene, hvor man blir eksponert for reklamesnutter. Patentet ble oppdaget på forumet NeoGAF.
Pauser spillet
Reklame i spill har lenge vært en varm potet i spillbransjen. Da Massive på begynnelsen av 2000-tallet prøvde å innføre ekte reklame i spillene, via dynamiske billboards og skjermer, var motstanden enorm. Nå ser Sony ut til å ønske å ta det et par hakk videre.
I et nytt patent, som ifølge Eurogamer er en videreføring av et konsept fra 2006, beskriver Sony muligheten til å pause spillet ditt etter en kort advarsel, for deretter å spille av reklame for deg. Når den er over, vender du tilbake til spillet, og får muligheten til å spole tilbake spillet et stykke, om det viste seg at reklamen dukket opp under et viktig øyeblikk.
Hvorvidt dette noensinne blir realisert, vil tiden vise, men med tanke på Sonys entusiasme rundt free-to-play-modellen, er dette kanskje et alternativ for å finansiere fremtidige spill? Eller kanskje en måte å holde PSN gratis?