Ubisoft ønsker å på sikt utvide sortimentet i sin digitale distribusjonskanal til også å inkludere andre enn egne titler.
Uplay utvides
Det er Stephanie Parotti, ansvarlig for selskapets online-satsing, som sier dette til bransjebladet MCV. Det betyr i praksis at tjenester som Valves Steam og Electronic Arts’ storsatsing Origin kan møte konkurranse fra sine fransktalende kollegaer.
– Vi holder alle muligheter åpne…Akkurat nå starter vi opp tjenesten med våre egne spill, men etter hvert planlegger vi å muligens legge til andre titler, forteller hun.
Uplay ble etablert allerede i 2009 som et fellessystem for egne achievements og mikrotransaksjoner i Ubisoft-spill, men forrige måned ble tjenesten utvidet til også å dristribuere selskapets egne titler. Planen er ifølge Parotti å fortsette å utvide tjenesten videre, til å dekke alle plattformer, inkludert mobil, og inkludere nye, eksklusive tjenester for kundene. Når Ubisoft begynner å distribuere tredjepartstitler er ennå ikke avklart.