Assassin’s Creed Unity vil kjøre likt på Xbox One og PS4
0

Assassin’s Creed Unity vil kjøre likt på Xbox One og PS4

okt 07 Spill.no  

Assassin’s Creed Unity nærmer seg, og Ubisoft Montreals Vincent Pontbriand kunne i en nylig samtale med VideoGamer informere om hvordan spillet vil kjøre på Xbox One og PS4. En oppløsning på 900p og en bildefrekvens på 30 for begge plattformer var tallene Pontbriand kunne legge frem.

Unity blir det første spillet i Ubisofts populære leiemorderserie som utvikles eksklusivt for den nye konsollgenerasjonen (og PC), noe som naturligvis medfører en del forventninger til spillets tekniske prestasjoner. Mange forventningsfulle spillere har uttrykt sin misnøye om at Unity ikke får full HD-oppløsning og 60 fps, og bedre ble det ikke da Pontbriands uttalelse kunne tolkes som om studioet har nedgradert en av versjonene:

“Vi bestemte oss for å låse de ved de samme spesifikasjonene for å unngå alle debattene og slikt. […] Vi ble raskt hindret [av CPUene], og det var litt frustrerende, fordi vi trodde at dette ville bli en stor forbedring når det kommer til den kunstige intelligensen, og vi innså at det kom til å bli ganske vanskelig. Det er ikke antall polygoner som hindrer bildefrekvensen. Vi kunne kjørt på 100 fps hvis det kun handlet om grafikk, men på grunn av KI, er vi begrenset til 30.”

Mange antok at det var CPUen i Xbox One som hadde skapt problemer for Ubisoft Montreal, og at PS4-versjonen blir nedgradert for å hindre forskjeller mellom plattformene. Dette ble imidlertid avkreftet av Ubisoft selv, som i dag ga følgende uttalelse til Kotaku:

“Vi forstår hvordan produsent Vincent Pontbriands sitat har blitt mistolket. For å klargjøre, vi har ikke senket spesifikasjonene til Assassin’s Creed Unity for å hindre at et system var bedre enn et annet.

Assassin’s Creed Unity har blitt utviklet fra bunnen av for nestegenerasjonskonsoller. I løpet av de siste fire årene har vi skapt Assassin’s Creed Unity for å nå den enorme mengden av kvalitet vi nå har oppnådd på Xbox One, PlayStation 4 og PC. Det er en prosess som innebærer å bygge opp mot våre mål, ikke å nedskalere, og vi er stolt av å kunne si at vi har nådd disse målene på alle plattformer.

Vi bestemte oss aldri for å redusere ambisjonene for noen plattform. Alle nøt fordelene av den fulle dedikasjonen av alle våre tilgjengelige ressurser for optimalisering, for å hjelpe de med å nå den graden av kvalitet vi i dag har med Assassin’s Creed Unity-opplevelsen.”

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.