Eidos dropper erfaringspoeng i Thief
0

Eidos dropper erfaringspoeng i Thief

okt 18 Spill.no  

Demoen som ble vist for Eidos Montreals kommende snikespill Thief på årets E3 var det mange som så seg imponert over. En viss pop-up som avslørte et system for erfaringspoeng var imidlertid noe som vakte negativ oppsikt blant flere fans, og nå har Eidos på sine nettsider annonsert at de nå har sløyfet poengene. 

Grunnen i følge Eidos selv skal hovedsakelig være at erfaringspoeng vil legge en demper på motivasjonen i spillet. To talsmenn for utvikleren sier at det er mye viktigere å fokusere på tyvegodset i et spill som Thief, og at de ser på et slikt system i kjernen som unødvendig – spesielt med tanke på at hovedpersonen Garrett allerede er en mestertyv. De innrømmer imidlertid at fansens negative feedback definitivt har hatt innflytelse på avgjørelsen.

Se E3-demoen nedenfor:

I stedet skal fokuset ligge på å samle inn penger og gull. Systemet baserer seg simpelthen på at man skal samle det for å kunne kjøpe bedre utstyr, og akkurat dette mener Eidos motiverer spilleren til å stjele i mye større grad enn erfaringspoeng. Det opprinnelige systemet kunne på sin side være med på å skape mer utfordring i spillet, men de er også klare på at vanskelighetsgraden så absolutt vil være høyt nok oppe, og at det vil være flere store utfordringer å bryne seg på.

Thief utvikles av Eidos Montreal og utgis av Square Enix. Spillet lanseres den 25. februar 2014 til PS4, Xbox One, PC, PS3 og Xbox 360.

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.