Hver fredag kan du få med deg hvilke fysiske spill som selger best i Norge her på Spill.no, da publiserer vi nemlig de offisielle salgstallene for spill i Norge som bransjeforeningen ANGI samler inn fra nordiske forhandlere.
Starcraft seirer
Ikke overraskende debuterer Starcraft II: Heart of the Swarm på toppen av salgslista i spillets lanseringsuke. Blizzard-spill har en entusiastisk fanbase, og det andre av tre Starcraft II-spill har fått god mottakelse både hos publikum og presse.
Andreplassen denne uken går til nok et PC-eksklusivt-spill, nemlig SimCity. Det ser ikke ut til at spillerne har blitt skremt bort av alle de negative artiklene i pressen og de rasende brukerkommentarene spillet har mottatt i lanseringsuka. Spillet kjører uansett stabilt på EAs servere nå, så har du sittet på gjerdet og avventet er det ingen grunn til å utsette kjøpet nå lenger.
Les vår anmeldelse av SimCity her!
Lara Crofts nyeste eventyr Tomb Raider går fra første- til tredjeplass denne uka. Tett etterfulgt av snikskytterspillet Sniper: Ghost Warrior 2 på fjerdeplass.
Les vår anmeldelse av Tomb Raider her!
På femteplass finner vi det nyeste eventyret til Kratos, God of War: Ascension. Vi var ikke helt begeistret for det nyeste tilskuddet i serien, og det kan se ut som om spillerne også er litt lunkne til nye God of War. En femteplass i debutuka må være en aldri så liten skuffelse for den sinte spartaneren.
Les vår anmeldelse av God of War: Ascension her!
Her er hele topplista over de mest solgte spillene i Norge uke 11:
1.Starcraft II: Heart of the Swarm
2.SimCity
3.Tomb Raider
4.Sniper: Ghost Warrior 2
5.God of War: Ascension
6.The Sims 3: Studentliv
7.Crysis 3
8.FIFA 13
9.Far Cry 3
10.Call of Duty: Black Ops II
11.Skylanders: Giants
12.Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3
13.Battlefield 3
14.Rayman Origins
15.Assassin’s Creed III
16.Lego The Lord of the Rings
17.New Super Mario Bros. 2
18.Need for Speed: Most Wanted
19.The Sims 3
20.Just Dance 4
Topplista er satt sammen av den nordiske bransjeforeningen ANGI og baserer seg på salg av fysiske spill i butikk til norske forbrukere. Salg av digitale spill regnes ikke med.