Nintendo 64-spillet The Legend of Zelda: Majora’s Mask blir som kjent gjenskapt for 3DS, og i likhet med gjenutgivelsen av forgjengeren Ocarina of Time, vil 3DS-versjonen by på noen nyvinninger og tilpasninger.
I et intervju med det japanske spillmagasinet Famitsu (via Siliconera) kunne Eiji Aonuma, regissøren bak både originalspillet og den kommende gjenutgivelsen, greie ut om noen av endringene vi kan forvente når 3D-versjonen slippes til våren. Aonuma lover at spillets noe høye vanskelighetsgrad ikke endres på:
“Vi lagde ikke spillet lettere. Du får ikke ekstra hint kastet etter deg når du ikke vet hva du må gjøre, men det er en rekke andre mekanismer i systemet jeg tror du vil legge merke til. […] En boss-kamp har blitt endret. Når du prøver en boss-kamp i det originale spillet etter å ha spilt remaken, vil du tenke “hvordan slår jeg denne karen igjen?”. Det er den typen innhold [som er endret på].”
Aonuma kunne også avsløre at spillet får en helt ny funksjon som ikke var mulig da det ble lansert til Nintendo 64 i 2000. Nå er det nemlig mulig å utfordre fiskelykken på planeten Termina.
“Du får fiske! […] Vi har lagt til fiskedammer, to av de faktisk. Det kan hende at noe monstrøst kan fiskes ut, så se fram til det.”
3DS-gjenskapelsen av Majora’s Mask er duket for lansering til våren 2015. Spillet Zelda-seriens andre gjenutgivelse på 3DS, og det tredje Zelda-spillet til konsollen. I fjor kom konsollens første originale Zelda-tittel, A Link Between Worlds, som vi belønnet med terningkast fem.