Need for Speed: Rivals skal som kjent slippes til de fleste store spillplattformer om en snau måned, men utvikler Ghost Games har ikke annonsert noen utgave til hverken Wii U eller Playstation Vita. Dette står i sterk kontrast til fjorårets Most Wanted, som fikk en fullverdig utgave til begge disse plattformene. I et intervju med TheSixthAxis har spillregissør Craig Sullivan uttalt seg om hvorfor dette er tilfellet, der han i hovedsak legger skylden på skuffende salgstall:
«[Most Wanted] didn’t really sell that many, in terms of the Wii U market. I would love for it to have, because we put so much effort into that, trust me. I’d love for it to be way bigger than it was, and the same for the Vita.
Rivals is going onto new hardware, and you have to work out where you focus your efforts. The 200 people working on this game are only capable of making so much, and doing so many different versions of the game, so we had to go with where we think the biggest audience will be for the game, and that’s where we are.»
Det bør nevnes at Ghost Games er et relativt ferskt spillstudio, som for øvrig er stasjonert i Gothenburg i Sverige. De har angivelig utviklet Rivals i tett samarbeid med tidligere ansatte i Criterion, som stod bak fjorårets Need for Speed-utgivelse.
Need for Speed: Rivals lanseres til Playstation 3, Xbox 360, Playstation 4, Xbox One og PC i midten av november. Spillet er utviklet av Ghost Games ved hjelp av CryEngine 3-motoren.
Kilde: TheSixthAxis