Da vi så nye Need for Speed: The Run for første gang på E3 i år ble vi ikke nevneverdig imponert. Surrete trykk-på-rett-knapp-til-rett-tid-opplevelser utenfor bilsetet bidro ikke til å gjøre kjøreopplevelsen bedre, og selve spillet så ut som en litt retningsløs variant av Burnout-serien.
Sports Illustrated
Siden da har vi spilt en nyere versjon av spillet som var adskillig bedre, og Electronic Arts har og nedtonet elementene som foregår til fots. Og nå lokker de også med kvinnelige fotomodeller for å gjøre spillet enda mer attraktivt. Electronic Arts har nemlig inngått en avtale med sportsbladet Sports Illustrated som innebærer at to av badedraktsmodellene som har opptrådd i bladet også vil dukke opp i spillet.
– Vi er henrykte over å jobbe med Sports Illustrated for å levere den største, raskeste og mest sexy underholdningen denne jula med Need for Speed The Run, sier en tydelig opphisset visepresident for globale merkevaresamarbeid i EA, Steve Seabolt i pressemeldingen.
– Jeg er sikker på at millioner av Swimsuit-fans vil bli begeistret over å se Irina og Chrissy bak rattet, og flere millioner kommer til å bli introdusert til merkevaren på en morsom og uventet måte, forteller Sports Illustrated-sjef Frank Wall.
De to badedraktsmodellene som skal gjenskapes i spillform er Chrissy Teigen som er avbildet ovenfor, og Irina Shayk som du kan se under her. De skal spille to søstre som konkurrerer mot helten Jack i kappløpet fra vest- til østkysten i USA.
Need for Speed: The Run utvikles og utgis av Electronic Arts. Spillet lanseres på Xbox 360, Playstation 3, PC, Wii og 3DS 17. november.